logo Magnesia

Magneziul. Energia organismului nostru.

Cum ne ajută magneziul? Veţi afla din filmuleţul nostru!

Magneziul. Energia organismului nostru.

Magneziul este un element fundamental pentru producerea energiei în organismele vii. Fără el, pe Pământ nu ar exista viaţa, aşa cum o ştim noi.

În organismul Dvs. ar trebui să fie permanent în jur de 30 grame de magneziu. Chiar şi o asemenea cantitate poate să prevină în mod eficient oboseala şi stresul.

Magneziul influenţează peste 300 de reacţii enzimatice din organismul Dvs. De aceea, lipsa lui poate deveni uşor cauză a unor probleme de sănătate.

Date elementare despre magneziu

Magneziul este o substanţă naturală indispensabilă pentru toate organismele vii. Tocmai datorită lui, prin metabolism rezultă energia care pune în mişcare plantele şi animalele.

În plante, este parte a clorofilei - colorant, care ajută la transformarea dioxidului de carbon în oxigen. Şi din acest motiv, magneziul este supranumit mineralul vieţii.

  • Magneziul, denumirea latină Magnesium.
  • A fost descoperit în anul 1808 de sir Humphry Davy.
  • Face parte printre primele 10 cel mai des întâlnite minerale din pământ.
  • Îl găsiţi în roci sau în apa mării.
  • O sursă bogată de magneziu sunt plantele verzi.

Magneziul era folosit în scopuri medicale deja în Grecia antică, în regiunea Magnesia, de la care şi-a şi primit denumirea latinească. Prima dată a atras atenţia asupra consecinţelor lipsei de magneziu din organism în anul 1956 savantul E. B. Flink.

Cum staţi Dvs. cu nivelul magneziului din organism? Faceţi-vă testul nostru!

De ce este important magneziul pentru noi?

Magneziul este o componentă indispensabilă pentru circa 350 de reacţii metabolice care au loc în organismul nostru. El leagă enzimele care participă la metabolism, la sinteza proteinelor şi la ADN. Este un element cheie pentru asimilarea calciului şi a potasiului.

Ce înseamnă aceasta pentru organismul nostru? Magneziul ajută la funcţionarea muşchilor şi a nervilor, menţine un ritm cardiac stabil şi un sistem imunitar puternic şi, în colaborare cu calciul, menţine sănătatea oaselor şi a dinţilor.

Toate acestea le fac doar 25-30 de grame de magneziu, pe care le avem în organism. Cea mai mare cantitate de magneziu se află în oase (70 %) şi în muşchi (27 %), o mai mică cantitate se află în ţesuturile adipoase, în globulele roşii sau în serul sanguin. Ştiaţi că magneziul este al doilea cel mai bine reprezentat mineral din celulele noastre, imediat după potasiu?

Ce probleme de sănătate poate cauza lipsa de magneziu din organism?

De ce cantitate de magneziu avem nevoie?

Pentru a ne menţine un nivel optim de magneziu în organism, ar trebui să primim zilnic, în alimentaţie şi prin lichidele pe care le bem, circa 375 mg (valoare de referinţă stabilită prin reglementări oficiale). În cursul vieţii, aceste valori se modifică.

De ce cantitate de magneziu aveţi nevoie tocmai Dvs.?

CopiiBărbaţiFemei
Până la 3 ani: 80 mg Până la 18 ani: 410 mg Până la 18 ani: 360 mg (femei însărcinate 400 mg)
4-8 ani: 130 mg 18-30 ani: 400 mg 18-30 ani: 310 mg (femei însărcinate 350 mg)
9-13 ani: 240 mg Peste 30 ani: 420 mg Peste 30 ani: 320 mg (femei însărcinate 360 mg)

Din doza zilnică recomandată, asimilăm de obicei doar o treime. Depinde şi de capacitatea organismului nostru de a asimila magneziul. Adaptaţi cantitatea de magneziu primită la starea Dvs. de sănătate şi la stilul de viaţă.

Cine ar trebui să mărească cantitatea zilnică de magneziu primit?

  • Femeile însărcinate şi care alăptează.
  • Persoanele active fizic (sportivi, persoane care prestează munci grele).
  • Persoanele de peste 50 de ani.
  • Cardiacii şi diabeticii.

Atenţie, în cazul diabeticilor chiar şi o mică reducere a cantităţii de magneziu primit în organism poate duce la apariţia rapidă a unor complicaţii diabetice (cu afectarea retinei şi a rinichilor). Ar trebui să sporească cantitatea de magneziu asimilat şi persoanele care transpiră frecvent şi intens, care beau alcool în mod regulat sau care iau anumite medicamente (diuretice, antibiotice, anticoncepţionale).

Cum putem să completăm în mod eficient nivelul magneziului din organism?

Cum se manifestă lipsa de magneziu?

Manifestările lipsei de magneziu pot fi identice cu simptomele unor boli. Dacă problemele Dvs. de sănătate continuă şi după ce aţi completat deficitul de magneziu, consultaţi medicul.

La ce trebuie să fim atenţi sau manifestările cele mai frecvente ale insuficienţei magneziului:

  • Apariţia rapidă a oboselii în cazul unor solicitări (oboseala de dimineaţă).
  • Probleme de concentrare, insomnie.
  • Predispoziţie la stres şi depresii.
  • Frecvente dureri de cap şi bătăi accentuate ale inimii.
  • Cârcei musculari, tremurul pleoapelor, spasme.
  • Ruperea uşoară a unghiilor şi a părului, căderea părului.

Insuficienţa magneziului este un simptom tipic bolilor civilizaţiei - tensiune mare tratată cu diuretice, diabet sau ciroză hepatică (mai ales la alcoolici).

O categorie cu risc sunt de asemenea vârstnicii. Organismul lor asimilează tot mai greu magneziul, şi în plus ei iau în mod frecvent medicamente, care îngreunează asimilarea magneziului în organism.

Cum se poate modifica alimentaţia pentru primirea unei cantităţi mai mari de magneziu?

De ce avem un deficit de magneziu în alimentaţie?

Din cauza schimbărilor climatice, oricum în plantele pe care le cultivăm este mai puţin magneziu. Scăderea conţinutului de magneziu din plante este cauzată de ploile acide, împreună cu scăderea cantităţii de magneziu din sol şi cu creşterea producţiei agricole.

În plus, compoziţia alimentaţiei împiedică în multe cazuri asimilarea chiar şi a acelei mici cantităţi de magneziu pe care o cuprinde. Un exemplu clasic sunt fibrele sau lipidele şi acizii graşi, care sunt legaţi de magneziu şi care reduc capacitatea organismului de asimilare a magneziului.

Ce ne poate împiedica eforturile de creştere a cantităţii de magneziu?

  • Consumarea alimentelor cu un conţinut sporit de calciu, fosfat şi zinc.
  • Lipsa vitaminelor B1, B2 şi B6.
  • Conţinutul ridicat de fibre în alimentaţie.
  • Primirea în organism a unei cantităţi mari de grăsimi şi carbohidraţi.

De ce ar trebui să ne completăm magneziul din organism? Citiţi cum ajută magneziul organismul Dvs.

Cu ce ne poate ajuta magneziul?

Magneziul are influenţa cea mai mare asupra producerii de energie în organism. Îmbunătăţeşte folosirea oxigenului în celulele organismului nostru şi ajută la păstrarea sănătăţii lor. De aceea, magneziul ne ţine într-o bună condiţie fizică şi psihică.

Stresul

Pentru ca celulele să se „activeze“ în condiţii de stres, ele elimină magneziul şi absorb în locul lui calciu. De aceea, în situaţii de stres magneziul trebuie completat.

Oboseala şi durerile de cap

Magneziul ajută la prevenirea oboselii şi a epuizării. Şi, pentru că ajută la circulaţia corectă a sângelui şi destinde muşchii contractaţi, poate să reducă considerabil durerile de cap.

Concentrarea şi activitatea sistemului nervos

Magneziul este indispensabil pentru funcţionarea corectă a sistemului nervos central, inclusiv a creierului. Ne ajută în situaţii când este nevoie de concentrare (de exemplu în muncă sau la învăţat).

Regenerarea celulelor

Magneziul este indispensabil în timpul procesului de divizare, respectiv de înnoire a celulelor.

Activitatea cardiacă

Primirea unei cantităţi suficiente de magneziu în organism reduce riscul unei tensiuni sanguine mărite şi a aritmiei cardiace.

Diabetul

Pentru diabetici, magneziul este de neînlocuit, pentru că reglează energia obţinută din zahăr şi participă la metabolismul insulinei. În plus, influenţează în bine desfăşurarea unor complicaţii diabetice.

În acelaşi timp, studiile repetate au arătat că persoanele care suferă de diabet au în organism o cantitate mai redusă de magneziu – de aceea trebuie să-l completeze în mod regulat.

Sportul

Magneziul este responsabil pentru producerea energiei, în plus are un efect relaxant asupra muşchilor şi ajută la prevenirea cârceilor. De aceea, dacă practicaţi sportul, nu uitaţi de magneziu!

Alte minerale

Insuficienţa magneziului poate înrăutăţi considerabil asimilarea şi a altor minerale – a potasiului, fosfaţilor, calciului, dar şi a sodiului. De aceea, completarea nivelului de magneziu în organism este de două ori mai importantă.

În plus, magneziul menţine oasele puternice şi dinţii, unghiile şi părul într-o bună stare de sănătate.

Pentru a optimiza şi a analiza traficul pe acest site, folosim cookie-uri. Partajăm cookie-urile partenerilor noştri de social media, de publicitate şi de analiză. Partenerii pot combina aceste informaţii cu alte informaţii pe care le-aţi furnizat sau le-aţi obţinut în urma utilizării serviciilor lor. Informaţiile obținute de Karlovarské minerální vody, a.s. din cookie-uri nu conţin date cu caracter personal. Rămânând pe acest site, sunteţi de acord cu utilizarea acestor informaţii.